Cele cinci momente care marchează nevoia de învăţare

Oct 15, 2015

Despre aceste cinci momente, învățăm de la Bob Mosher și Conrad Gottfredson, autorii care, în 2011, au adus o contribuție semnificativă în studiul învățării la locul de muncă, prin introducerea modelului lor: „Five Moments of Need” (Cinci momente ale nevoii de instruire).

  1. Momentul inițial de învățare – instruirea la începutul angajării

Nevoia: printre altele, un nou loc de muncă

Soluția: Unul din modurile cele mai eficiente de a ajuta cursanții să asimileze informația este de a indica beneficiile clare asociate cu aceasta informație, beneficiile regăsindu-se în special în abilități sau comportamente legate de activitatea cursanților. Sunt utile simulările care conduc cursanții prin pașii unei proceduri. „Prind bine” activitățile pe care cursanții le pot parcurge în propriul ritm, așa numitele „self-paced e-Learning activities”.

Exemplu de ecran care redă beneficiile învățării

 

  1. Extinderea ariei de cunoștințe

Nevoia: Acesta este momentul când adulții doresc să învețe mai mult despre un anumit subiect sau vor să își extindă cunoștințele și abilitățile pentru a îndeplini o anumită sarcină, pentru a obține o promovare sau o altă slujbă.

Soluția: În întâmpinarea acestei nevoi poate să vină un curs e-Learning care să conțină module de analiză a nivelului curent la care se află cursanții. Acest lucru se face prin diverse tipuri de evaluare, sondaje, chiar jocuri. Rezultatele acestora vor constitui apoi baza pe care se vor construi alte module care aduc informații noi. Aici sunt utile resurse sau referințe prin care cursanții să își poată evalua propriul nivel.

  1. Amintirea și aplicarea conceptelor stocate în memorie

Nevoia: Acest lucru se întâmplă când adulții trebuie să aplice informații sau abilități dobândite în trecut. Ca exemplu, dacă un funcționar trebuie să își amintească cum se folosește dispozitivul POS, poate desigur apela la un manual de utilizare. Dar nevoia menționată apare de cele mai multe ori în timp real, de aceea, funcționarul trebuie să aibă acces rapid la informație, pentru rapiditate și pentru eficiență.

Soluția: Un modul rapid de dimensiunile câtorva biți sau o referință online pot oferi elementele cheie oricând și oriunde, având în vedere dispozitivele mobile.

  1. Când se schimbă lucrurile

Nevoia: Lucrurile se pot schimba major, acest lucru afectând pe cei implicați. Adesea, la un loc de muncă, angajații trebuie să învețe un nou program, o nouă procedură, un nou mod de lucru, un nou produs, o nouă politică. Modificările de acest tip nu sunt deloc de neglijat, odată ce presupun dezvățarea unor anumite structuri și învățarea altora noi, cele două ajungând uneori chiar în conflict.

Soluția: Module e-Learning bazate pe teste care evaluează periodic cursanții, pentru ca aceștia să poată fi la curent cu schimbările care au intervenit. Rezultatele acestor teste vor conduce apoi către diverse tipuri de resurse pentru informațiile necesare. Este de asemenea util un sistem de notificare prin care angajații să fie informați cu privire la modificările care vor mai apărea.

  1. Când lucrurile nu merg conform planului

Nevoia: Realitatea și experiența ne-au învățat deja că uneori lucrurile nu merg bine. Se poate trage automat concluzia că în astfel de situații este nevoie de un sprijin care să fie în primul rând de încredere și în al doilea rând rapid.

Soluția: În funcție de natura situației, persoanele implicate vor căuta un ajutor de tip help desk, un forum online (de la FAQ și până la un chat live).

Momentele în care avem nevoie să învățăm sunt de fapt oportunități de dezvoltare a ceea ce suntem. Cu o soluție inteligentă aproape, aceste situații pot deveni și mai plăcute. De ce nu le-am avea mereu la îndemână?

Eşti interesat să lucrăm pentru tine?

Află acum detalii suplimentare despre preţuri şi modalitatea de lucru.

VEZI PAGINA DESPRE PREȚURI

Înapoi la ARTICOLE