Cum ne ajută emoţiile să învăţăm mai eficient?

Oct 16, 2015

Ce elemente ţi-au rămas mai vii în memorie? Paşii de instalare a Windows-ului sau secvenţe din filmul tău preferat?

Noi, oamenii, suntem mai influenţaţi de emoţii decât de fapte şi statistici reci. Ne amintim mai repede scene din filmele noastre preferate pentru că prin natura noastră, ne amintim mai repede evenimentele încărcate emoţional decât evenimentele care apelează doar la logica noastră.
Înţelegerea emoţiilor reprezintă elementul cheie în influențarea acțiunilor cursanţilor. Cea mai eficientă învăţare are loc atunci când există o conexiune emoţională cu informaţia.

În e-Learning, experienţa emoţională pozitivă îi face pe cursanţi să fie mai puternic implicaţi în procesul de învăţare, pentru că devin empatici.
Cum îi conectăm emoţional pe cursanţi cu informaţiile din cursurile noastre?

1. Avem o atitudine pozitivă

Oamenii reacţionează pozitiv la lucruri pozitive, aşa că păstrăm un ton optimist pe parcursul întregului curs: le inspirăm cursanţilor încrederea că prin parcurgerea cursurilor viaţa lor se poate îmbunătăţi, le dăm feedback pro-activ, îi încurajăm chiar şi atunci când greşesc.

2. Folosim elemente multimedia cu impact emoţional

E mai bine să arăţi un lucru, decât să vorbeşti despre el, aşa că folosim elemente multimedia relevante, cu un impact emoţional puternic: filme, grafice, imagini, sunete.

O aplicaţie a energiei potenţiale

Apelăm şi la metaforele vizuale, care stimulează subconştientul şi părţile emoţionale ale creierului, ajutând cursanţii să înţeleagă mai uşor concepte nefamiliare sau complexe, prin intermediul comparaţiilor. În plus, aceste metafore fac mai interesant conţinutul şi ajută cursanţii să aplice informaţiile în lumea reală.

3. Creăm naraţiuni

Oamenii iubesc naraţiunile. Naraţiunile sunt o foarte bună modalitate de a provoca emoţii; suntem mai interesaţi de un subiect atunci când există un scenariu în spatele lui. Prin urmare, noi folosim în cursurile noastre studii de caz, jocuri de rol, simulări, scenarii cât mai realiste şi relevante pentru cursanţi.

Studiu de caz despre tuberculoză

Dacă utilizatorul se identifică cu personajul naraţiunii, va fi mai atras şi motivat să participe la procesul de învăţare, pentru că va fi mai empatic şi îi va păsa mai mult de consecinţe.

Chiar şi cel mai plictisitor subiect poate fi predat eficient dacă în proiectarea cursului ţinem cont de emoţiile cursanţilor.

 

 

 

Eşti interesat să lucrăm pentru tine?

Află acum detalii suplimentare despre preţuri şi modalitatea de lucru.

Înapoi la ARTICOLE