„Formule magice” pentru un soft educațional eficient

Feb 7, 2016 | Uncategorized

Formule magice pentru crearea unui curs de e-Learning nu se prea găsesc. Teorii cu privire la cum se poate face acest lucru, însă, da. Și e bine.

Robert Gagné cu cele 9 nivele de instruire și David Merrill cu cele 5 principii sunt nume sonore în designul instrucțional. Experiența multora este de asemenea, o valoare din care învățăm cu toții. Experiența noastră este cea care a avut rolul decisiv în însăși învățarea noastră. Am învățat mai întâi, ca apoi să proiectăm module de învățare pentru alții.

Prezentăm aici o serie de trăsături pe care trebuie să le întrunească un curs de e-Learning eficient.

1. Un moment de captare a atenției pe măsură

Ne place să credem că cititorul mai este cu noi până la acest punct, căutând să descopere ce avem de spus mai departe de expresia „formule magice” cu care a început acest articol. Evident, un curs de e-Learning trebuie să includă mult mai mult decât un joc de cuvinte.

Dar ce anume?

Vorbim despre adulți și despre un soft educațional pentru aceștia. Prin urmare, captarea atenției trebuie să explice „de ce”-ul pentru care s-ar merita investiția de timp, bani și energie. Și să nu uităm beneficiile. Adulții vor să știe beneficiile pe care le vor putea culege prin parcurgerea cursului.

2. O interfață funcțională

Interfața atractivă invită cursanții să înceapă un curs. Interfața funcțională îi ajută pe aceștia să navigheze ușor și să termine cursul. Da, este posibilă crearea unei interfețe care să fie atât utilă, cât și frumoasă. Astfel, cursanții sunt încurajați să „consume” conținutul integrat prin meniuri și bare de navigare bine plasate.

3. Un conținut inteligent și mai ales relevant (limbaj simplu și clar)

Conținutul unui curs este partea vitală a unui soft educațional. Mai presus de orice, conținutul trebuie să fie relevant! Relevanța trebuie să se regăsească pe parcursul întregului curs, nu doar în parte. Informația trebuie să fie succintă, logică și împărțită în mod clar prin intermediul culorilor, a elementelor grafice și a spațiilor albe.

4. Elemente vizuale atractive și relevante

Dintr-un soft educațional nu trebuie să lipsească elementele grafice, animațiile, video-urile sau sunetele. Când sunt folosite corect, acestea pot deveni adevărate „cârlige” cu ajutorul cărora sunt prinși cursanții să parcurgă tot conținutul cursului. Selecția elementelor grafice trebuie făcută cu atenție.

5. O menținere a interesului de a parcurge cursul

Un soft educațional bun și eficient va îmbia utilizatorii să parcurgă activitățile pe care le conține. Ori acesta este un lucru de dorit, odată ce scopul creatorului de soft este acela de a determina cursantul să treacă prin tot conținutul. Există o serie de activități,  grafice interactive sau întrebări care stimulează utilizatorii să completeze fiecare modul în parte.

6. Un nivel echilibrat al interactivităților

Nivelul de motivație din partea cursanților crește direct proporțional cu nivelul de interactivitate a softului educațional. Utilizatorul va dori să finalizeze un curs de e-Learning dacă acesta este bogat în interactivitate, inclusiv în jocuri (da, chiar și în cazul adulților). Mai mult, interactivitatea sporește șansele de reținere a conținutului, mai mult decât o face prezentarea clasică. Evident, prea mult este prea mult. Nu ne dorim utilizatori copleșiți sau iritați.

7. O evaluare continuă și relevantă pentru utilizator

Cursanții adulți sunt motivați să înceapă un curs, motivația acestora fiind dictată de factori decisivi din viața lor de zi cu zi. Acest lucru nu garantează însă menținerea entuziasmului pe tot parcursul procesului de învățare.

Un feedback relevant care să însoțească evaluarea continuă face o mare diferență. În bine!

 

Așadar, cum creăm un soft educațional eficient?

Fără formule magice.

Cu aportul a ceea ce am învățat noi înșine despre învățare.

Cu aportul experienței noastre.

Cu dorința de a veni în întâmpinarea nevoii de învățare a altora.

Eşti interesat să lucrăm pentru tine?

Află acum detalii suplimentare despre preţuri şi modalitatea de lucru.

Înapoi la ARTICOLE