Cum captăm atenţia cursanţilor?

aug. 7, 2015Uncategorized

Atenţia devine o resursă din ce în ce mai limitată, având în vedere că în ziua de astăzi o mulţime de stimuli se întrec în a ne atrage atenţia. Cum reuşim noi să captăm atenţia cursanţilor?

  1. Creăm introduceri atractive

O introducere bine realizată îi poate binedispune pe cursanţi şi le poate capta atenţia. Este important ca această introducere să aibă impact vizual (fie că e sub formă de material video sau colaj de ilustraţii) şi să comunice succint informaţiile-cheie ale cursului.  Cursanţii vor fi motivaţi să fie atenţi pe parcursul cursului, dacă descoperă de la bun început că acest curs este valoros pentru ei.

  1. Introducem personaje-asistenţi

Uneori introducem în cursuri un personaj – asistent, ce are rolul de a-l ghida pe cursant pe tot parcursul cursului. Acest asistent le evidenţiază conceptele importante, le dă sfaturi utile, feedback constructiv şi le oferă o imagine de ansamblu asupra informaţiilor ce urmează să studieze. Un astfel de asistent nu numai că ajută cursanţii să se concentreze mai bine asupra aspectelor importante, dar adesea constituie şi un suport moral – cursanţii nu mai au sentimentul că sunt singuri pe parcursul procesului de învăţare, ci au pe cine să se bazeze la nevoie.

  1. Stârnim curiozitatea

Cu cât suntem mai curioși, cu atât vedem lucrurile mai bine, pentru că ne folosim din plin abilitățile noastre de observare și explorare. Cu cât un lucru ne stârneşte mai mult curiozitatea, cu atât e mai probabil să-l studiem mai cu atenţie, să descoperim şi să învăţăm mai multe despre el.

 

  1. Apelăm la naraţiuni

Introducem mici naraţiuni relevante, legate de domeniul de interes sau de lucru al cursanţilor pentru a le atrage atenția şi a le menține interesul pentru curs. De ce? Pentru că o naraţiune creează conexiuni emoţionale. Aceste naraţiuni sunt instrumente foarte bune de lucru – cu ajutorul lor creăm probleme în care îi implicăm activ pe cursanţi să găsească soluţii. Fiind interesaţi să găsească soluţii, cursanţii vor fi mai motivaţi să parcurgă partea de predare din curs, ştiind că acolo vor găsi informaţiile de care au nevoie.

  1. Introducem un strop de umor

Umorul este bine venit atunci când este de calitate şi natural. Glumele induc o stare de relaxare în rândul cursanţilor, atrăgând după sine şi bunăvoința acestora. De asemenea, umorul poate atrage atenția, întrucât este ceva relativ neobişnuit să începi să vorbești despre ceva serios într-un registru neserios. Glumele pe care le strecurăm subtil au legătură cu subiectul, nu sunt deplasate, agresive, discriminatoare, țintite către public şi nu intră în contradicție cu ce vom prezenta ulterior.

  1. Implicăm cursanţii în emiterea concluziilor

Întrebările provocatoare intelectual sunt o altă metodă bună de a capta atenţia. Obiectivul nostru este să implicăm activ cursanţii, aşa că nu le oferim concluzii de-a gata, ci ghidăm cursanţii spre concluzii printr-o serie de întrebări atent gândite. Punem întrebările pas cu pas şi oferim indicii atunci când se ajunge în impas, pentru a încuraja cursanţii să meargă mai departe.

Acestea sunt doar câteva dintre metodele la care apelăm pentru a capta atenţia cursanţilor.

Eşti interesat să lucrăm pentru tine?

Află acum detalii suplimentare despre preţuri şi modalitatea de lucru.

14 + 8 =

Înapoi la ARTICOLE