Cum învață adulții?

oct. 15, 2015

Despre cum învață copiii știm, sau presupunem că știm, odată ce școala acoperă vârsta de la 6 la 18 ani. Dar „școala” nu se termină nici la 18, nici la 22 de ani. Învățarea nu se termină niciodată. E un fel de veste bună pentru copiii care se simt poate răzbunați de acest adevăr, dar și pentru adulții conștientizați de nevoia permanentă de învățare.

Copiii învață. Adulții învață. E ușor de găsit numitorul comun.

Dar despre diferențe?

Dacă cei mici au creierul „neformat” încă, dacă depind de adulți pentru învățare, acceptă implicit informația și se angajează în procesul de învățare fără o direcție foarte bine conturată, adulții învață diferit. Asta spun studiile. Asta credem și noi. Și aducem, pe lângă studii, experiența noastră.

Și totuși, a le capta atenția și unora și celorlalți e la fel de important.

Cum învață adulții?

  1. Adulții au nevoie să fie stăpâni pe procesul de învățare

E în natura unui adult să își asume responsabilitatea propriei vieți, propriilor decizii, de aceea este important ca acesta să dețină controlul asupra învățării în care este implicat. Prin urmare, în acest proces auto-evaluarea, relația de egalitate cu instructorul și opțiunile multiple sunt extrem de importante. Sprijinul pe care îl aduce instructorul de e-Learning trebuie încorporat în mod subtil.

  1. Adulții sunt orientați pe practic și pe rezultate vizibile

Dacă e vorba despre învățarea unei limbi străine, un adult știe clar nivelul la care vrea să ajungă într-un interval de timp. În planul tehnic sau tehnologic, adultul va ști ce instrument va fi capabil să utilizeze la finalul instruirii.

Adulții sunt practici, resping teoria, caută informații care pot fi folosite specific și care vin în împlinirea nevoilor lor profesionale, informații care le îmbunătățesc abilitățile, care le facilitează munca și care le ridică nivelul de încredere în sine. Prin urmare, cursurile pentru învățarea adulților trebuie să acopere aceste nevoi.

Practic. Specific. Informații care îmbunătățesc abilitățile

 

  1. Adulții vin în învățare cu anumite prejudecăți și prin urmare, pot fi refractari la schimbare

Este demonstrat că experiența de viață aduce cu sine un nivel de rigiditate, acesta fiind un inamic în procesul de învățare. Cursul de e-Learning trebuie să răspundă la întrebarea „De ce?” din spatele schimbării. De aceea, conceptele noi nu trebuie doar oferite, ci legate de cele existente și promovate pentru a fi explorate apoi.

  1. Adulții învață mai lent

Mai lent, dar având cunoștințe mai integrate.  Vârsta încetinește învățarea, însă profunzimea învățării la adulți este sporită în timp, permițând acestuia să navigheze printre cunoștințe și abilități.

  1. Adulții își folosesc experiența personală drept resursă

Evident, adulții au o experiență de viață mai vastă decât cea a copiilor. Există astfel tendința de a face conexiuni între experiențele trăite și lucrurile noi. Există, de asemenea, tendința de a asimila și valida noi concepte pe baza altora anterioare. Gruparea adulților în funcție de interese comune poate crea un mediu foarte bun pentru interacțiune – aspect care facilitează învățarea.

  1. Motivația

Pe adulți nu îi mai trimit părinții să învețe, dorința lor fiind una reală și internă. Învățarea adulților vizează scopuri precise. Este esențial însă ca motivația cursantului adult să fie întreținută pe parcursul învățării. Materialele folosite în cursul de e-Learning trebuie să provoace gândirea și să stimuleze procesele cognitive.

  1. Adulții au responsabilități multiple

În viața cursantului adult se întâmplă multe lucruri, toate importante și prioritare: familie, prieteni, muncă. Toate acestea fac dificilă integrarea învățării în programul unui adult. Aici trebuie să vină creativitatea instructorului de e-Learning, în a planifica și permite flexibilitatea necesară.

  1. Adulții au mari așteptări

Cu adevărat mari! Adulții vor să învețe lucruri care le vor fi de folos în munca lor. Vor să vadă rezultate imediate. De aceea, ei vor căuta un curs care să merite toată investiția lor în bani, timp și energie. Cursul e-Learning trebuie să maximizeze avantajele, să împlinească nevoile și să abordeze toate provocările pe care le impune învățarea.

Eşti interesat să lucrăm pentru tine?

Află acum detalii suplimentare despre preţuri şi modalitatea de lucru.

10 + 2 =

Înapoi la ARTICOLE